Minimumlonen per 1 januari 2022

De staatssecretaris van SZW heeft de bedragen van het bruto wettelijk minimumloon per 1 januari 2022

Lees meer

Minimumlonen per 1 januari 2022

28 oktober 2021

De staatssecretaris van SZW heeft de bedragen van het bruto wettelijk minimumloon per 1 januari 2022 gepubliceerd. Ten opzichte van de sinds 1 juli 2021 geldende bedragen zijn deze met 1,41% verhoogd. Uitgaande van een voltijds dienstverband gelden de volgende bedragen.

LeeftijdPercentagePer maandPer weekPer dag
 21 jaar en ouder 100 € 1.725,00 € 398,10 € 79,62
 20 jaar 80 € 1.380,00 € 318,50 € 63,70
 19 jaar 60 € 1.035,00 € 238,85 € 47,77
 18 jaar 50 € 862,50 € 199,05 € 39,81
 17 jaar 39,5 € 681,40 € 157,25 € 31,45
 16 jaar 34,5 € 595,15 € 137,35 € 27,47
 15 jaar 30 € 517,50 € 119,45 € 23,89

Voor werknemers in de beroepsbegeleidende leerweg (bbl) in de leeftijd van 18 tot en met 20 jaar gelden afwijkende staffels en bedragen.

LeeftijdPercentage bblPer maandPer weekPer dag
 20 jaar 61,5 € 1.060,90 € 244,85 € 48,97
 19 jaar 52,5 € 905,65 € 209,00 € 41,80
 18 jaar 45,5 € 784,90 € 181,15 € 36,23
Bron: Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid | nr. 2021-0000161578, Staatscourant 2021, Nr. 44177 Fri, 22 Oct 2021 00:00:00 +0100

Het laatste nieuws

Geleidelijker transitiepad youngtimerregeling

13 november 2026

In de Wet Belastingplan 2027 wordt de leeftijdsgrens voor de youngtimerregeling per 1 januari 2027

Lees meer

Tweede Kamer stemt in met gewijzigd Belastingplan en Novelle box 3

13 november 2026

Op 12 november 2026 heeft de Tweede Kamer het Belastingplan en de Novelle uitbreiding

Lees meer

Met borg geen risico, zonder borg niet zakelijk

12 november 2026

Een vennootschap financiert de huurkoop waarmee een gelieerde vennootschap per 1 januari 2015 een

Lees meer

Strenge eisen urenregistratie voor zelfstandigenaftrek

12 november 2026

Voor ondernemers is de zelfstandigenaftrek een belangrijke fiscale faciliteit. Om hiervoor in aanmerking

Lees meer