Minimumlonen per 1 januari 2022

De staatssecretaris van SZW heeft de bedragen van het bruto wettelijk minimumloon per 1 januari 2022

Lees meer

Minimumlonen per 1 januari 2022

28 oktober 2021

De staatssecretaris van SZW heeft de bedragen van het bruto wettelijk minimumloon per 1 januari 2022 gepubliceerd. Ten opzichte van de sinds 1 juli 2021 geldende bedragen zijn deze met 1,41% verhoogd. Uitgaande van een voltijds dienstverband gelden de volgende bedragen.

LeeftijdPercentagePer maandPer weekPer dag
 21 jaar en ouder 100 € 1.725,00 € 398,10 € 79,62
 20 jaar 80 € 1.380,00 € 318,50 € 63,70
 19 jaar 60 € 1.035,00 € 238,85 € 47,77
 18 jaar 50 € 862,50 € 199,05 € 39,81
 17 jaar 39,5 € 681,40 € 157,25 € 31,45
 16 jaar 34,5 € 595,15 € 137,35 € 27,47
 15 jaar 30 € 517,50 € 119,45 € 23,89

Voor werknemers in de beroepsbegeleidende leerweg (bbl) in de leeftijd van 18 tot en met 20 jaar gelden afwijkende staffels en bedragen.

LeeftijdPercentage bblPer maandPer weekPer dag
 20 jaar 61,5 € 1.060,90 € 244,85 € 48,97
 19 jaar 52,5 € 905,65 € 209,00 € 41,80
 18 jaar 45,5 € 784,90 € 181,15 € 36,23
Bron: Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid | nr. 2021-0000161578, Staatscourant 2021, Nr. 44177 Fri, 22 Oct 2021 00:00:00 +0100

Het laatste nieuws

Minimumuurloon per 1 januari naar € 15,29

5 november 2026

De bedragen van de Wet minimumloon en minimumvakantiebijslag worden halfjaarlijks gewijzigd. Per 1

Lees meer

Heldere foto’s dragen een aanslag reclamebelasting

5 november 2026

Een ondernemer met een autobedrijf in Kampen krijgt een aanslag reclamebelasting. Hij ontkent dat er

Lees meer

Eindejaarstips voor ondernemingen

5 november 2026

Afbouw Ondernemersaftrek

Zelfstandigenaftrek
Ondernemers, die voldoen aan het urencriterium, hebben

Lees meer

Eindejaarstips privé

5 november 2026

Jaarruimte benutten

Premies voor lijfrentevoorzieningen zijn onder voorwaarden aftrekbaar. De premies

Lees meer