Premies Zorgverzekeringswet 2021

De premiepercentages en het maximumbijdrage-inkomen voor de Zorgverzekeringswet voor het jaar 2021 zijn

Lees meer

Premies Zorgverzekeringswet 2021

3 december 2020

De premiepercentages en het maximumbijdrage-inkomen voor de Zorgverzekeringswet voor het jaar 2021 zijn bekendgemaakt. De premie die een werkgever verschuldigd is over het loon van zijn werknemers bedraagt 7%. Voor anderen, zoals zelfstandigen en dga’s, bedraagt de premie 5,75%. In beide gevallen betekent dat een stijging van 0,3 procentpunt. Het maximumbijdrage-inkomen bedraagt in 2021 € 58.311. Dit bedrag is gelijk aan het maximumpremieloon voor de werknemersverzekeringen.

Bron: Overig | besluit | 1769998-213132-Z, Staatscourant 2020 nr. 60019 | 18-11-2020

Het laatste nieuws

Minimumuurloon per 1 januari naar € 15,29

5 november 2026

De bedragen van de Wet minimumloon en minimumvakantiebijslag worden halfjaarlijks gewijzigd. Per 1

Lees meer

Heldere foto’s dragen een aanslag reclamebelasting

5 november 2026

Een ondernemer met een autobedrijf in Kampen krijgt een aanslag reclamebelasting. Hij ontkent dat er

Lees meer

Eindejaarstips voor ondernemingen

5 november 2026

Afbouw Ondernemersaftrek

Zelfstandigenaftrek
Ondernemers, die voldoen aan het urencriterium, hebben

Lees meer

Eindejaarstips privé

5 november 2026

Jaarruimte benutten

Premies voor lijfrentevoorzieningen zijn onder voorwaarden aftrekbaar. De premies

Lees meer