Wettelijk minimumloon per 1 januari 2023

Per 1 januari 2023 gelden de volgende bedragen voor het wettelijk minimumloon:

Leeftijd
per

Lees meer

Wettelijk minimumloon per 1 januari 2023

8 december 2022

Per 1 januari 2023 gelden de volgende bedragen voor het wettelijk minimumloon:

Leeftijdper maandper weekper dag
 vanaf 21 jaar € 1.934,40  € 446,40 € 89,28
 20 jaar € 1.547,50 € 357,10 € 71,42
 19 jaar € 1.160,65  € 267,85 € 53,57
 18 jaar € 967,20 € 223,20 € 44,64
 17 jaar € 764,10 € 176,35 € 35,27
 16 jaar € 667,35 € 154,00 € 30,80
 15 jaar € 580,30 € 133,90 € 26,78
Bron: Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid | besluit | 04-12-2022

Het laatste nieuws

Minimumuurloon per 1 januari naar € 15,29

5 november 2026

De bedragen van de Wet minimumloon en minimumvakantiebijslag worden halfjaarlijks gewijzigd. Per 1

Lees meer

Heldere foto’s dragen een aanslag reclamebelasting

5 november 2026

Een ondernemer met een autobedrijf in Kampen krijgt een aanslag reclamebelasting. Hij ontkent dat er

Lees meer

Eindejaarstips voor ondernemingen

5 november 2026

Afbouw Ondernemersaftrek

Zelfstandigenaftrek
Ondernemers, die voldoen aan het urencriterium, hebben

Lees meer

Eindejaarstips privé

5 november 2026

Jaarruimte benutten

Premies voor lijfrentevoorzieningen zijn onder voorwaarden aftrekbaar. De premies

Lees meer